Nagy János szeptember 27-i „Közleménye” és a valóság meglehetősen távolra esnek egymástól.
NJ: „A Magyar Közút által előírt közlekedési lámpa bekapcsolása lebénította a térség közlekedését csúcsidőben… kértem, hogy programozzák át… átprogramozásra került.”
– A polgármesteri hivatal Városüzemeltetési Osztályának vezetője a Leshegy cégeinek írt levelében maga cáfolja, hogy az önkormányzatnak bármi ráhatása lenne a lámpák programozására: „Az Önkormányzat a Leshegy utca közútkezelőjeként egyetértett a lámpás kialakítással, azonban a lámpa programozásába nem volt beleszólásunk és jelen pillanatban sem tudunk érdemi lépéseket tenni a programozás megváltoztatása érdekében, mivel a programozás teljeskörűen a Magyar Közút NZrt. hatásköre.”
NJ: „A gerincút szélesítése és az ott zajló munkálat a közlekedési probléma javítását szolgálja.”
– A gerincút szélesítése a két turbokörforgalom kialakításához kapcsolódóan történik meg. A körforgalmak előtt és után valóban 2×2 sáv lesz, de ezek visszaszűkülnek 1-1 sávra. (Terv kommentben.) Mitől lenne kisebb a „közlekedési probléma”, ha érdemi kapacitásbővítés nem történik, ugyanakkor a TESCO napi 4536 egységjárműve (2381 plusz jármű, ebből 1106 kamion) ráterhelődik az utakra?
NJ: „A gerincút-M0 csomópont befejezéséhez információim szerint október közepén kerül ki a közbeszerzési kiírás…”
– Nem október közepéig, de október végéig sem írták ki a közbeszerzést a sáméhegyi csomópont déli ágára. Tudtommal még az ún. elrendelés sem született meg, amit a tervek átdolgozása, majd minőségellenőrzés követ. Utóbbi két fázis a gyakorlatban 1,5-2 hónapot vesz igénybe. Tehát ha ma elrendelik a közbeszerzés kiírását, akkor az az ünnepek miatt január közepénél előbb nem jelenhet meg a közbeszerzési értesítőben.