Felmerül a fiktivitás

– 35 ezres óradíjért nem létező ügyön dolgozott a várospolitikai tanácsadó? –

A bejegyzésem, mely megmutatta, hogy Nagy a fideszes polgármestereknél is szemérmetlenebbül osztogat, 224 megosztással 62 ezer embert ért el és 7 ezer aktivitást váltott ki, mindössze 10 röhögőjel mellett.

A népítélet tehát megszületett. A lakosság nem vette jó néven, hogy tanácsadókra folyik el a közpénz. Ráadásul azóta kiderült, hogy Miklós Eszter több pénzt kapott annál, mint amennyiről akkor tudomásunk volt, ugyanis nem csak az önkormányzat, de a polgármesteri hivatal is kötött vele szerződéseket, összesen bruttó 29 millió forint értékben. Az is tudható, hogy a polgármester utasítására a jegyző a 2025-ös költségvetésbe kb. 85 millió forintot tervezett be tanácsadói díjakra.

Amiről nem esett szó, az az, hogy vajon milyen teljesítések állhatnak a szerződések mögött.

Miklós Eszter – br. 990 ezer/hó + járulékok

  • Legmagasabb iskolai végzettsége gimnáziumi érettségi, legutóbb virágkötőként dolgozott. Nagy merészség volt rábízni a teljes sajtó felügyeletét, mert így az eredmény is olyan, amilyen.
  • A 14 ezres követőszámú városi FB-oldal bejegyzésein átlagban 30-40 lájk van. Még mindig nincs kidolgozott arculat, a megjelenés nem vonzó, a tartalom Kisváros-színvonalú, poros, unalmas. Ez persze ízlés kérdése is, az azonban már erőforrásgazdálkodási kérdés, hogy a DunaMédia önkormányzati forrásból forgatott műsorait miért nem láthatjuk a Covid óta megjelenni a városi FB-oldalon. A legkezdőbb kommunikációs is tudja, hogy az egyes kommunikációs felületeket össze kell kötni. A honlapon nehezebb eligazodni, mint a régi felületen volt, pedig sokkal könnyebb kezelni. Egy rakás dolog nincs aktualizálva, hemzseg a hibáktól. A kabinetmunka leírásának már az első bekezdése is totál értelmetlen, 3 héttel ezelőttig pedig Jaksa-Ladányi Emmához, mint alpolgármesterhez irányították a gyanútlan lakosokat. A Kisváros inkább néz ki Nagy János szentélynek, mint tájékoztatási felületnek. Az abszolút csúcs az az oldal, ahol 16-szor szerepel a polgármester képe.
  • ME szervezetben elfoglalt helye lekövethetetlen. Mivel régóta nem tüntetnek fel főszerkesztőt a Kisváros impresszumában, többször is elhangzott a kérdés testületi ülésen, hogy ki szerkeszti a Kisvárost. Egyszer azt válaszolta a „polgi”, hogy valamilyen Melinda (2019 októbere óta nem jegyezte meg a kollégája nevét???), másszor meg semmit sem mondott. Nem Miklós Eszter a triviális válasz, ha ő felel minden sajtós munkatársért? Miért rejtegetik?
  • ME szerződései közül több visszamenőleges hatályú, márpedig a közigazgatásban a szóban megkötött szerződés érvénytelen.
  • Majdnem ugyanazért a feladatért a polgármesteri hivatal 300, az önkormányzat 990 ezret fizetett neki, a szkennelés szerződésenkénti árában pedig feltűnő értékaránytalanság mutatkozik.

Hohl László – br. 700 ezer/hó + járulékok

  • Szintén visszamenőleges hatálybaléptetéssel kötöttek vele szerződést. 2024 okt. 26-án került aláírásra a megbízási, de már okt. 1-től járt neki a 700 bruttó.
  • Az októberi teljesítésigazolásból kiderül, hogy a 700 bruttóért 20 órát, azaz 1/2 hetet dolgozott a várospolitikai fenomén. Óránként nem gyenge, bruttó 35 ezer forintot tehetett zsebre. November és december hónapokban már kicsit óvatosabbak voltak, ezért nem óraszámot, hanem alkalmat írtak a teljesítésigazolásra, szigorúan az átláthatatlanság jegyében.
  • Októberben Hohl a 26-án aláírt szerződésével a zsebében 7 órás tanácsadást nyújtott a bizottsági struktúrával kapcsolatban, amit okt. 7-én tágyalt (illetve bocs, nem is tárgyalt) a testület. Nem semmi 7 órát egyeztetni a semmiről. Nagy János előterjesztése szerint ugyanis a bizottsági struktúrához nem kellett hozzányúlni. Íme: „Az Mötv. 57. § (1) bekezdése szerint a képviselő-testület az SZMSZ-ben határozza meg bizottságait, a bizottságok tagjainak számát. Véleményem szerint a korábbi ciklus második felében felálló bizottsági struktúra megfelelően látta el feladatát, így annak megváltoztatását nem tartom indokoltnak.”
  • Az már tényleg csak szőrszálhasogatás a részemről, hogy Hohl decemberben elszámolt 1 alkalmat a decemberi városi programokra és 1 alkalmat a 2024-25-ös programokra. A decemberi programokra elszámolt alkalom nyilván kamu, hiszen 2024-ben már csak ez az egy hónap volt. Mindegy is, ne legyünk kisszerűek, örüljünk együtt annak, hogy eggyel több sora lett a nehezen összebarkácsolt teljesítésigazolásnak.

Keresztesy Gergő – br. 900 ezer/hó + járulékok

  • Fogalmam sincs, ki ez a jóember. Az világos, hogy Horváth Mónika jóbarátja, jóismerőse, stb, de hogy hogy tudott 31.5 millió forint értékű munkát teljes inkognitóban letenni az asztalra, az nem.
  • A szerződése szerint ő csinálja a polgármester Facebookját. De akkor miért kell szegény polginak magának vágni a videóit, ahogy a jómúltkor bemutatta? (Itt jegyzem meg, hogy én hoztam szóba egy posztban, hogy a polgármester hazug bejegyzéseit egy apparátus készíti, mire ő visszavágásként bemutatta, hogy még a videóit is egyedül vágja, aztán Keresztesy szerződéséből meg csak kiderül, hogy mégsem egyedül nyög a polgi a posztolás terhe alatt. Persze eddig sem hittem el neki, hogy egyedül drónozza magát és csinál olyan átélezéseket, amikhez profi kamera kell.)

Következtetések

  • Több szerződésnél is nagyon komolyan felmerül a fiktivitás gyanúja. Ezt persze bizonyítani is kell, az információkhoz való korlátozott hozzáférés és az alig működő magyar igazságszolgáltatás mellett.
  • A gyanúmat az is fokozza, hogy egyes kabinetvezetői feladatok vannak szétdobva a megbízási szerződésekben.
  • A törvényesség rendíthetetlen őre (bal sarok) nem látja magától ugyanezeket, vagy önként csukja be a szemét?
Felmerül a fiktivitás