Ezeket az M0 csomópontokat fogja terhelni a TESCO forgalma mindaddig, míg nem épül meg a sáméhegyi csomópont déli ága:
– A szállítójárművek az M1-M7 Autópályák irányában az M0 17-es csomópontot fogják használni. (A sáméhegyi lehajtó északi fele elkészült, ezen keresztül hajtanak majd fel az M0 Autóútra a Győr és a Balaton irányába igyekvők.)
– Az M5 Autópálya felé tartó tehergépjárművek az M0 15-ös csomópontot használhatják majd, ezen az útvonalon: Elindulnak az 5102-es úton Sáméhegy irányába, át a felüljárón az M0 felett, majd a II. Rákóczi Ferenc út felé hajtanak ki a körforgalomból, és azon keresztül érik el a halásztelki csomópontot.
– Az M1-M7 felől bejövő forgalom értelemszerűen a halásztelki csomópontot terheli majd, az M5 felől érkező teherautók pedig a sáméhegyit fogják haszálni.)
Jó lesz ez nekünk?
– Az M0 19-es csomópont (Csepeli úti csomópont) kapacitáshatáron működik, tovább már nem terhelhető, és a TESCO forgalma direktben nem is fogja terhelni. Várható viszont, hogy a zsúfoltabbá váló gerincútról átterelődik a forgalom a Csepeli útra, és némi többletterhelést mégis kap a csomópont.
– A halásztelki M0 csomópontnak van még némi kapacitástartaléka, ebből harap majd ki a TESCO jelentős szeletet. A szabályozási terv módosításához benyújtott tanulmányterv szerint NAPI 1500 teherautóval és 5000 személyautóval lesz több az útjainkon a TESCO megnyitása után. Ez pontosan a Csepeli út mai forgalmának a fele. Rengeteg. Lakihegy erre a csomópontra teljesen ráépült – az ott lakók egészen biztosan nem fognak örülni a plusz kamionforgalomnak.
– A csepeliek az M0 Autóutat javarészt a II. Rákóczi Ferenc úton közelítik meg. Ha a TESCO kamionjai visszaduzzasztják a II. Rákóczi Ferenc út forgalmát, az a csepelieknek fog leginkább fájni.
Álláspontom szerint a miklósiak és általában a csepel-szigetiek közlekedési helyzete nem romolhat tovább. Így is elég rossz ez…