Nagy János július 24-i heti összefoglalója bőséggel ad okot a szemöldök felvonására, ugyanis arra enged következtetni, hogy
– a TESCO (CTP) saját útfejlesztései mégsem javítják a gerincút közlekedését, és
– a szeptemberben a Temesvári utcában nyíló új iskola (és óvoda) plusz forgalma pedig még tovább rontja a közlekedési lehetőségeket, és a tanévkezdésre biztosan nem lesz megoldása a közlekedési káosznak.
Lássuk a tényeket:
A Temesvári utcai létesítményeket kiszolgáló körforgalom kivitelezése még el sem kezdődött, pedig bő egy hónap múlva itt az iskolakezdés. A tervrajzok ugyan már készen vannak, de az „intézménytömb körüli nagy útalakítást” csak a jövő évre ígéri a polgármester:
Heti beszámolójában a polgármester eredményként tálalja a Magyar Közúttal folytatott azon tárgyalását, melynek eredménye a Nagyváradi utca megnyitásának ötlete a gerincút felé:
Három évvel ezelőtt az ott élők jogosan tiltakoztak, és értek el eredményt a Nagyváradi utca lezárásával. Ezen a földúton kerülték meg sokan a Petőfi utcai dugót, ami viszont a gerincúton újabb dugókat okozott. Most ezt az utcát készül újra megnyitni Nagy János, pont, amit ő maga záratott le pár évvel ezelőtt. Ha valóban körforgalmat tervez ide a szomszédos vállalkozó bevonásával, akkor „cserében” újabb néhány hektár kerül beépítésre a MOL-kút mellett!
Kerülőútként már most is sokan használják a Nagyváradi-Babits utca útvonalat. Utóbbi utcában a lakók rég jelezték, hogy fekvőrendőröket szeretnének az áthaladó forgalom miatt. Intézkedés helyett a fenti ötletelés és kapkodás zajlik csak.
A Nagylaposi-dűlő (TESCO) beruházáshoz kapcsolódóan a CTP felajánlása 380 millió forintról szólt, ami a Szebeni-Temesvári utcai körforgalom kialakítására vonatkozott. A tervek már két éve „készülnek”, kivitelezésnek még a közelében sem vagyunk. Egy biztos: az infláció azóta elvitte a keret jó részét, így a 380 millió forint nem lesz elég a körforgalom kialakítására.
A városvezetést a koncepcionális tervezés, a szakmaiság és az előrelátás teljes hiánya jellemzi az utóbbi időben. Várost vezetni egy szakma, hozzáértést igényel. Ha az nincs, akkor legalább széleskörű véleménycserét, és a hozzáértők gondolatainak elfogadását.