Naponta 2500 személyautó, 500 teherautó és 250 kamion jön be Nagylaposra, és ugyanennyi megy onnan ki

Erre mondott igent a tárgyalásokat vezető polgármester, majd előterjesztette a szabályozási terv szükséges módosítását. Az előterjesztéshez mellékelt, a tulajdonosokat képviselő Leshegy Kft. által készíttetett telepítési tanulmányterv közlekedési munkarésze szerint ekkora forgalmi terheléssel számolt a beruházó. Idézem:

„60 ha nagyságú területen tervezett logisztikai fejlesztés forgalmi terheléseként megrendelői adatszolgáltatás alapján az alábbi értékeket vettük figyelembe (a számítás nem teljesen stimmel):

• SZGK – személygépjármű – 2500×2=5000db
• J1T – tehergépjármű < 3,5 t – 200×2=400db
• J2T – tehergépjármű 3,5t-7,5t – 200×2=400db
• J3T – tehergépjármű 7,5t-12t – 100×2=400db
• J4T – tehergépjármű > 12t – 250×2=400db”

A tanulmányterv első változata 2020. szeptemberében készült. Azóta tudhatja a polgármester, hogy a TESCO teljes raktározási tevékenységét Szigetszentmiklósra fogja hozni, és ismerheti a valós forgalmi adatokat.

Mégis 122, nagyrészt éjszaka közlekedő kamionról beszéltek a jegyzővel és a beruházó CTP-vel közösen tartott lakossági fórumon 2023. január 23-án.

A beruházó és az önkormányzat között létrejött, a beruházó vállalásait rögzítő településrendezési szerződés tervezete szerint 300.000 m2-en épül csarnok, ami annyit tesz, hogy a burkolt felületekkel és utakkal együtt a 60-ból kb. 40 hektár termőföldet tesznek dobozzal és betonnal fedett sivataggá.

Meddig tűrjük még, hogy

– kiirtsanak minden zöldet?
– tönkre tegyék termőföldjeinket?
– megbénítsák a város közlekedését?
– megfosszanak a nyugalomtól, csendtől, tiszta levegőtől?

És főleg meddig tűrjük, hogy megtévesszenek, félrevezessenek felelőtlen, gondatlan, alkalmatlan, tisztességtelen, magukat városvezetőnek mondó emberek???

Naponta 2500 személyautó, 500 teherautó és 250 kamion jön be Nagylaposra, és ugyanennyi megy onnan ki