2022. augusztusa óta tudható, hogy hiába költöttek el már 2017-ben 150 millió forintot a gyártelepi csomópont tervezésére, belátható időn belül nem oldódik meg a térség – és azon belül Szigetszentmiklós – legégetőbb közlekedési problémája. A gyártelepi fejlesztés felkerült ugyanis azon – zömében közlekedési infrastrukturális – beruházások listájára, melyről válogathat a kormány, hogy melyiket halasztja el.
Emlékeztek?
Bóna Zoltán, fideszes országgyűlési kampányának – amit Jaksa-Ladányi Emma, Szigetszentmiklós szintén „ellenzéki” alpolgármestere is támogatott (emiatt az LMP, akitől a logót kapta 2019-ben, el is határolódott tőle – ebből már sejthető, hogy 2024-ben senkitől sem kap pártlogót) – markáns programeleme volt a gyártelepi csomópont felújítása. Két nappal a választások előtt Bóna még baloldali álhírnek nevezte Karácsony Gergely, főpolgármester és Jószai Teodóra, közös ellenzéki ogy. képviselőjelölt azon aggodalmát, miszerint a gyártelepi közlekedési káosz megszüntetése örök ígéret marad.
3 napja lehozta a Telex, hogy kiszivárgott az a munkaanyag, melyben az egyes állami beruházásokat maga Lázár maga látta el széljegyzetekkel. Lázár lezárta az ügyet: a gyártelepi csomópont fejlesztése után most már a csepeli-soroksári HÉV Kálvin téri meghosszabbítása is elmarad.